Efficient CAN Data Compression Algorithm Using Signal Length

신호의 길이 특성을 이용한 효율적인 CAN 데이터 압축 알고리즘

  • Received : 2014.03.05
  • Accepted : 2014.09.19
  • Published : 2014.09.30

Abstract

The increasing number of ECUs in automobiles causes the CAN bus overloaded and consequently the error probability of data transmission increases. Since the time duration for the data transmission is proportional to CAN frame length, it is desirable to reduce the frame length. In this paper, we present a CAN message compression method using Data Length Code (DLC) and bit rearrangement. By simulations using actual CAN data, it is shown that the CAN transmission data is reduced up to 54 % by the proposed method, compared with conventional methods.

차량에 연결된 ECU 개수의 증가는 CAN 버스 점유율을 증가시킬 뿐만 아니라 메시지 전송오류 확률의 증가를 초래한다. CAN 데이터 전송 시간은 CAN 프레임의 길이에 비례하기 때문에 프레임의 길이를 줄이게 되면 효율적으로 CAN 버스로드와 오류확률을 감소시킬 수 있다. 본 논문에서는 CAN 메시지의 길이를 단축시키기 위해서 비트재배열과 Data Length Code (DLC)를 이용한 압축 방법을 제안한다. 실제 차량 주행에서 얻은 데이터로 제안한 알고리즘을 시뮬레이션 해본 결과, 기존의 방법에 비해 최대 54%까지 CAN 데이터가 더 압축됨을 확인하였다.

Keywords

Acknowledgement

Grant : 7Gbps급 무선멀티미디어 통신서비스 제공을 위한 60GHz대역 무선 LAN/PAN용 OFDM기반 PHY 및 RF트랜시버 핵심 IP기술 개발

Supported by : 한국산업기술평가관리원

References

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