Abstract
The personal cloud is a service which approaches the personal contents scattering to all terminals and online space at the personal information-oriented age in which the person's digital device including the Smart-phone, MID, PC, IPTV and etc, increases and the personal online service including the blog, E-mail, UCC, social network service and ect, rapidly increasing for the cloud computing regardless of the terminal anywhere independently and can provide the high vale added personalization service through the analysis of the contents and processing. The future of the personal cloud market is prospected through the service and technology which enhances the understanding about the cloud computing, that is the next generation IT paradigm which the world IT companies pay attention to, and is provided and business strategy analysis of the security and normalizing and related companies.
퍼스널 클라우드(Personal Cloud)는 스마트폰, MID, PC, IPTV 등 개인의 디지털기기 종류가 증가하고 블로그, 이메일, UCC, 소셜 네트워크서비스 등 개인의 온라인 서비스가 급증하는 개인정보화시대에서 모든 단말과 온라인 공간에 흩어져 있는 개인 콘텐츠를 클라우드 컴퓨팅으로 어디서나 단말에 상관없이 독립적으로 접근할 수 있게 함은 물론 콘텐츠의 분석 및 가공을 통해 고부가가치 개인화 서비스를 제공할 수 있는 서비스이다. 세계 IT 기업들이 주목하고 있는 차세대 IT 패러다임인 클라우드 컴퓨팅에 대한 이해를 높이고 제공되는 서비스와 기술, 보안과 표준화 및 관련 기업들의 사업 전략 분석을 통해 퍼스널 클라우드 시장의 미래를 전망해 본다.