Corporate Social Responsibility and Activities through Eco-friendly Packaging

친환경 포장을 통한 기업의 사회적 책임과 활동

  • Published : 2014.08.31

Abstract

Due to increasing consume market, corporate social responsibility and activity have been required to increase also. Corporate social responsibility is defined self-regulation for public profit such as dignity of human and eco-friendly contrary to it focus on making profit first before. In this study, promoting awareness the need for eco-friendly packaging by divided corporate and consumer and introducing the concept of corporate social responsibility. In addition investigated case analysis of domestic and foreign companies's activities of eco-friendly packaging currently. Based on this, proposed the reason that companies should do eco-friendly packaging for fulfill companies do their social responsibility.

소비 시장이 증가함에 따른 기업의 영향력 증가로 기업의 사회적 책임과 활동 또한 요구되고 있다. 기업의 사회적 책임이란 이익을 목적으로 하던 기업이 이 외에도 인간의 존엄성 및 환경과 같은 공공선을 추구하는 활동으로 정의된다. 본 연구에서는 기업과 소비자 측면으로 나누어 친환경 포장에 대한 필요성을 일깨우고, 기업의 사회적 책임의 개념에 대하여 소개하였다. 또한 국내외 기업의 사례분석을 통하여 현재 기업의 친환경포장 활동을 고찰하였다. 이를 바탕으로 친환경 포장을 통하여 기업이 사회적 책임을 다해야 하는 이유를 제시하였다.

Keywords