References
- 권낙원, 헤르바르트 교수이론이 교실수업 실제에 주는 함의, 한국교원대학교 대학원, 석사학위 논문, 2009.
- 김창환, 헤르바르트: 실천으로서의 교육학, 서울: 문음사 2002 .
- 우정호, 수학 학습-지도 원리와 방법, SNU-PRESS, 2010
- 이환기, 헤르바르트의 교수이론, 서울 교육과학사 1998.
- 임태평, 헤르바르트의 과학적 교육학 개념, 교육사상연구 2009, 23권 2호
- 한대희, 인간교육으로서의 수학교육, 서울대학교 박사학위논문. 2000.
- 崔熔變, 헤르바르트의 교육학의 성립과정에 대한 연구, 전남대학교 박사학위논문 1987.
- Boyd, William, The History of Western education, 1964, 李烘雨, 朴在文, 柳漢九共譯, 西洋敎育史, 敎育科學社, 1983.
- Jacobs, H. R. Mathematics, A Human Endeavor : A Textbook for Those Who Think They don't Like the Subject. Freeman and Company, 1970.
- Herbart, J, F, Eckoff W.J (trans) The Ideal of Pestalozzi, ABC of sense-perception, New York D. Appleton and company 1802,
- Herbart, J, F, Padagogische Schriften. hg. von Walter Asmus. Stuttgart.1891. 김영래 (역), 일반교육학, 서울 ; 지만지 2008.
- Herbart, J, F, Herbart's ABC of sense-perception and minor pedagogical works, Eckoff (translated) New York D. Appleton and company(1896)
- Carl J. Posy, Kants philosophy of mathematics : modern essays, edited Dordrecht ; Boston : Kluwer Academic Publishers, c. 1992
- Kant, I. Critique of pure reason, translated by P. Guyer and A. Wood, The Cambridge Edition of the works of Immanuel Kant, Cambridge. 1998
- Kant, I. 순수이성비판 (최재희 역). 서울: 박영사. 1972
- Piaget J. Psychology and epistemology: towards a theory of knowledge. A. Denoel, Rosin, (Trans.). New York: Penguin Books.1977
Cited by
- An Ontological Inquiry into the Mathematical-Ethical Experiences of the Kindergarteners constructing Their Life : Focusing on ‘Snack Sharing’ Project vol.37, pp.6, 2017, https://doi.org/10.18023/kjece.2017.37.6.003
- The effects of an early childhood mathematics and character education program using picture books vol.13, pp.3, 2018, https://doi.org/10.16978/ecec.2018.13.3.002