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ART2 알고리즘을 이용한 효율적인 스마트폰 어플리케이션 실행 방법

An Efficient Smart Phone Applications Executing Method by ART2 Algorithm

  • 김광백 (신라대학교 컴퓨터공학과)
  • 투고 : 2013.01.26
  • 심사 : 2013.04.22
  • 발행 : 2013.04.30

초록

스마트폰에서 어플리케이션을 실행하기 위해서는 많은 단계를 거치게 되며 그에 따라 많은 시간을 소비하게 된다. 따라서 본 논문에서는 ART2 알고리즘을 이용하여 잠금 상태에서 스마트폰의 어플리케이션을 쉽고 빠르게 구동하기 위한 방법을 제안한다. 자신이 원하는 그림과 설치되어있는 어플리케이션과의 대응 테이블을 만들기 위하여 학습 어플리케이션을 실행한다. 학습 어플리케이션의 동작 순서는 어플리케이션 실행 후, 화면 하단에서 빠른 실행을 하고자 하는 어플리케이션을 선택하고 좌측 상단에 위치하고 있는 입력 부분에 그림을 그린 후, 학습 버튼을 클릭한다. 그려진 그림의 배경은 0으로 그림은 1로 변환하고 ART2의 입력으로 사용할 수 있도록 일정한 크기로 정규화 한다. 정규화 된 데이터를 ART2의 입력 데이터로 적용한다. 학습이 끝난 후, 잠금 상태에서 액정 윗부분에 학습된 것과 같은 모양의 그림을 그려 해당 어플리케이션을 실행한다.

With probably too many smart phone applications downloaded, it is sometimes frustrating to find frequently used applications quickly. In this paper, we propose a learning application that learns what applications a user frequently uses and match them with several signals that user designated. This learning applications uses ART2 algorithm that is good for stable real-time learning. By executing this learning application, a user simply chooses an application that is to be quickly searched and then draw a figure that would match the designated application at the upper left corner of our learning application. The proposed learning application transforms the background with 0's and the figure with 1's and normalize them to be used as inputs for ART2 and ART2 does clustering to setup a match table between applications and figures. After learning, a user simply draws a figure to execute one's frequently used application.

키워드

참고문헌

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