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An Experimental Study on the Performance of Liquid Spill Stopper to Prevent Flood through the Hull Punctures

선박파공으로 인한 선박침수 방지를 위한 파공봉쇄장치 성능의 실험적 연구

  • Moon, Jung-Hwan (Department of Coast Guard Studies, Graduate school of Korea Maritime University) ;
  • Kim, Jin-Kyeong (Korea Institute Maritime Fisheries and Technology) ;
  • Kwon, Ki-Seng (Korea Institute Maritime Fisheries and Technology) ;
  • Jung, Kyung-Tae (Korea Institute of Ocean Science & Technology) ;
  • Yun, Jong-Huwi (Department of Coast Guard Studies, Korea Maritime University)
  • Received : 2013.03.21
  • Accepted : 2013.04.22
  • Published : 2013.04.30

Abstract

This paper considers the issue of LSS(Liquid Spill Stopper)'s performance verification testing against external resisting force. The importance of the test is to ascertain the possibility of liquid spill stop quickly and efficiently by LSS. The method adopted in this research is the experimental device for puncture's inflow pressure and test the adhesive (magnetic) force on shell plates during the sailing. The major results of the paper are the followings : (a) The performance of LSS against 40 and 100mm diameter puncture was confirmed under 1.0bar. (b) LSS near bow detached first at 20.2 knots. This indicates that LSS can recover the damaged movability needed to naval warships' operation as well as merchant ships.

이 논문은 파공봉쇄장치(Liquid Spill Stopper) 성능 검증 실험에 대한 문제를 다룬다. 실험을 통해 선체에 파공이 발생한 경우 파공 봉쇄장치를 사용하여 신속하고 효율적으로 대응 및 봉쇄할 수 있는지를 가늠할 수 있다. 이 연구에서 쓰인 방법은 선체의 파공으로 해수가 유입할 때 발생하는 압력에 대한 실험 장치와 선박에 부착한 후 운항 중 분리 속도에 대한 실험이다. 이 논문의 주요 결과는 다음과 같다. 첫째, 직경 40mm 및 100mm 파공에서 1.0bar의 압력에도 제 성능을 발휘했다. 둘째, 선체 중앙에서 선미 방향으로 흘수선상 300mm, 흘수선, 흘수선하 300mm에 각각 2개씩 6개의 파공봉쇄장치를 부착한 채 항속을 높이기 시작한 결과, 해군 작전속도(18knots)를 상회하였으며 최초로 선수 흘수선에 부착한 것이 20.2knots에서 분리하였으므로 함정의 작전속도에 지장이 없을 뿐만 아니라 일반 선박의 선체 파공에서도 침수 방지 기능을 제공할 수 있다.

Keywords

References

  1. Kang et al.(2009), "The development of oil spill stopper from cracked tanker by magnet and air seal system", The Korea Society of Marine Environment & Safety, Autumn Research Meeting, pp. 43-48.
  2. KCG(2008), Assurance method of Oil spill Stopper fromcracked ship.
  3. Korea Institute of Ocean Science & Technology(2011), Conservation of clean coastal sea via the development of response technologies to marine pollution accidents.
  4. MikoMarine AS, http://www.miko.no/magnetic-patch-miko-plaster/
  5. Kwon(2011), The development of magnetic holding force-based oil spill stopper for damaged tankers, Technical Support Association of Response Industrial, 2011 Regular General Assembly, pp. 34-42.