Journal of Digital Convergence (디지털융복합연구)
- Volume 10 Issue 5
- /
- Pages.67-78
- /
- 2012
- /
- 2713-6434(pISSN)
- /
- 2713-6442(eISSN)
DOI QR Code
Developing A Framework of Customer Classification for Customer Relationship Management : Focusing on Online Auto Insurance
고객관계관리를 위한 고객 분류 프레임워크 개발 : 온라인 자동차보험을 중심으로
- 임세헌 (상지대학교 경영정보학과)
- Received : 2012.05.15
- Accepted : 2012.06.15
- Published : 2012.06.30
Abstract
Recently, the interesting of customers in online auto insurance is rapidly increasing. The one of major reasons is economical benefit. offline auto insurance products as a service formed high price. However, online auto insurance relatively formed low price. Thanks to these characteristics of online auto insurance has gained great popularity. Therefore, in purchasing online auto insurance, consumers carefully buy products of auto insurance. In this study, we classified the
최근 온라인 자동차보험에 대한 고객의 관심이 급증하고 있다. 그 이유는 경제성 측면에서 온라인 자동차보험이 소비자들에게 유용성을 제공해주기 때문이다. 오프라인에서 판매하는 자동차보험은 서비스 상품으로 온라인에서 판매하는 자동차보험 상품에 비해 상대적으로 높은 가격을 형성하고 있다. 이러한 특징에 힘입어 가격이 저렴한 온라인 자동차보험은 소비자들에게 큰 인기를 얻고 있다. 그렇기 때문에 소비자들은 온라인 자동차보험 상품 가격에 많은 관심을 가지고 있고, 자동차보험 상품 구입에 신중한 선택을 하고 있다. 본 연구에서는 소비자들이 온라인 자동차보험에 대해 느끼는 인지된 이익과 가격 수용성을 중심으로
Keywords