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A Study on the Relation of the Service Factor of Appraisal Business and Customer Satisfaction

감정평가업에 있어서 서비스 요인과 고객만족의 관계에 대한 고찰

  • 김승현 (전주대학교 대학원 부동산학과) ;
  • 민규식 (전주대학교 대학원 부동산학과)
  • Received : 2012.05.04
  • Accepted : 2012.06.07
  • Published : 2012.06.30

Abstract

The future of appraisal industry looks negative in the reality of change of the property market and over-competition of the field. Unless Constituent members of appraisal industry cope actively with the changing circumstances the profit structure of their company will get worse and they will finally fall behind in the competition. The best policy to survive from the changing circumstances in the limited appraisal market is to provide better service and improve its structure in order to have differential competitiveness. The purpose of this study is to describe the relation between the service factors of appraisal industry and customer satisfaction for providing more effective and high quality appraisal service.

감정평가업계도 근래 부동산 시장의 장기침체와 더불어 평가시장의 축소 및 그에 따른 과당경쟁이 심화되고 있다. 감정평가업에 있어 서비스 요인은 공정성, 객관성, 충실성, 공시업무 수행능력, 연구개발 기여도 등이 있으며 평가업계는 최상의 감정평가를 통하여 고객의 만족도를 높이고 이러한 노력은 고객의 평가를 통하여 감정평가 산업이 지속적으로 발전할 수 있게 할 것이다.

Keywords

References

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