참고문헌
- Prahalad and Ramaswamy, 경쟁의 미래, 서울, 세종 서적, 2004.
- H. Chesbrough, Open services innovation: Rethinking your business to grow and compete in a new era, San Francisco, CA: Jossey-Bass, 2011.
- Matt Rhodes, "The Co-creation spectrum", http://www.freshnetworks.com/blog/2008/08/the-Co-creation-spectrum, 2008.
- 오정연, "한 미 일 SNS 서비스 비교 분석", 한국정보화진흥원, IT정책연구시리즈, 제11호, 2009.
- 김석기, "Portal의 시대는 끝났다. 기업들은 보다 소셜 해져야 한다", http://nweb.kr/541, 2011.
- 김준호, 홍진환, 코에볼루션, 서울, 한스컨텐츠, 2011.
- 방송통신위원회, "소셜플랫폼 기반의 소통 창의 신뢰 네트워크 사회 구현 전략", 2011.
- 윤상진, "플랫폼으로 진화중인 SNS, 소셜플랫폼의 확대 전망", KT경제경영연구소, DIGIECO Focus, 6월호, 2011.
- 김영채, "실시간 웹 기반 서비스 Open API와 그룹웨 어를 이용한 협업시스템 설계 및 구현", 서울산업대학 교 IT정책전문대학원 석사학위논문, 2010.
- Payne, A, Storbacka, K, and Frow, P, Managing the co-creation of value, Journal of the Academy of Marketing Science, 36(1), pp.83-96, 2008. https://doi.org/10.1007/s11747-007-0070-0
- A. Hesmer, K.A. Hribernik, J.M. Hauge, K.-D. Thoben, "Supporting the ideation processes by a collaborative online based toolset", International Journal of Technology Management, 55(3), pp. 218-225, 2011. https://doi.org/10.1504/IJTM.2011.041948
- 김태하, 향지윤, 양희동, 클라우드 캄퓨팅 투자안의 경제성 평가, 한국산업정보학회논문지, 제16권, 3호, pp.121-135, 2011
- 이문봉, 스마트폰 사용 의도에 영향을 미치는 요인 연구, 한국산업정보학회논문지, 제16권, 4호, pp.139-149, 2011
- 서영보, 이철, 윤명환, "시나리오 기반 설계와 기술 지도를 통합한 미래형 신제품의 개념 설계 평가 방법론", 대한인간공학회, 2006 추계 학술대회 논문집, pp.40-48, 2006.
피인용 문헌
- The Conceptual Model for a Co-creation Platform vol.19, pp.3, 2014, https://doi.org/10.9723/jksiis.2014.19.3.127
- Smartphone use and internet literacy of senior citizens vol.10, pp.1, 2016, https://doi.org/10.1108/JAT-03-2015-0006
- Operational Strategy of Co-creation Platform: Comparative Analysis of Samsung Apps and Apple Appstore vol.19, pp.1, 2014, https://doi.org/10.9723/jksiis.2014.19.1.099
- An Evaluation of Web Accessibility for Idea Proposal Websites vol.13, pp.2, 2014, https://doi.org/10.9716/KITS.2014.13.2.099
- A Study on Social Media Market Competition based on User Gratification vol.19, pp.2, 2014, https://doi.org/10.9723/jksiis.2014.19.2.105
- A Development of SNS Application for Location based Information Sharing using Smartphone vol.18, pp.6, 2013, https://doi.org/10.9723/jksiis.2013.18.6.001
- Analysis on value research trend and building the resource and competence based research framework for value creation vol.15, pp.4, 2014, https://doi.org/10.5762/KAIS.2014.15.4.1923
- A Study on the Utilization of Open Innovation Platform for Co-creation as Service Design Methodology - Focused on the Case Study of ‘OpenIDEO’ and ‘Quirky’ - vol.13, pp.1, 2012, https://doi.org/10.17280/jdd.2013.13.1.033
- Participatory Design In NPD Through Co-Creation - A Connected Vehicle Design Strategy For Korean Automobile Manufacturers - vol.14, pp.3, 2012, https://doi.org/10.17280/jdd.2014.14.3.002
- The Study on Customer Citizenship Behavior in Service Industry: Focus on the Economical Motivation and Emotional Motivation vol.18, pp.3, 2012, https://doi.org/10.15706/jksms.2017.18.3.009
- 정보 기술을 이용한 공급 기업과의 공동 혁신이 제조기업 제품 및 과정 혁신에 미치는 영향 vol.27, pp.1, 2018, https://doi.org/10.5859/kais.2018.27.1.111
- 패션필름의 오프라인 플랫폼 연구 vol.42, pp.5, 2018, https://doi.org/10.5850/jksct.2018.42.5.809