Abstract
CCTV would be the effective way in the prevention of abuse, as well as recorded image information evidence of the crime as a significant legal effect. But recorded image information As evidence by utilizing the Complaint/complaint handling, and administrative business processes that are currently operating offline procedural complexity and unnecessary time appear costly, privacy remains an issue to be solved, etc. Runoff. In this paper, incidence rate of offline business processing phase to solve the problems proposed to build unified portal for CCTV image information and the existing studies on the effectiveness of electronic civil service system, previous studies by analyzing e-government in accordance with laws and privacy laws, CCTV image information portal deployment model is applied to data integration occurs are trying to solve the problem effectively.
CCTV는 범죄예방에도 효과가 있을 뿐 아니라, 녹화 된 영상정보는 범죄의 증거물로서도 상당한 법적 효력을 지닌다. 그러나 CCTV영상정보를 증거물로 활용하여 고소/고발 등의 행정 처리 시 현재 오프라인으로 운영되고 있는 업무처리 절차 상 나타나는 복잡성과 불필요한 시간 비용 낭비, 개인프라이버시 유출 등은 해결해야 할 문제점으로 남아 있다. 본 논문에서는 오프라인 업무처리 상 발생하였던 문제점을 해결하기 위해 CCTV영상자료 통합포털 구축을 제안하고, 기존 전자 민원 서비스 시스템의 효율성을 연구한 선행 연구를 분석하여 전자정부법과 개인정보보호법에 의거, CCTV영상자료 통합포털 구축 모델에 적용 하여 발생 된 문제점을 효과적으로 해결하고자 한다.