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A Study on the Influence of Perceived usefulness and Perceived ease of use to Marketing Performance

유용성과 용이성이 마케팅성과에 미치는 영향 : 스마트폰 특성을 중심으로

  • 조영준 (금오공과대학교 컨설팅대학원 R&D센터)
  • Received : 2011.07.04
  • Accepted : 2011.07.28
  • Published : 2011.08.31

Abstract

A study on the influence of technology acceptance model to marketing performance and based on an expanded characteristics of smart phone. the result of this study are flows: 1) Perceived usefulness of smart phone are related to word-of-mouth intention and repurchase intention. 2) Social influence are related to word-of-mouth intention but repurchase intention are not related to repurchase intention.

본 논문은 스마트폰특성 중심으로 기술수용 모형이 마케팅성과에 미치는 영향을 연구하였다. 연구결과 스마트폰의 유용성은구전의도 및 재구매의도에 영향을 미쳤고, 용이성은 구전의도에는 영향 을 미쳤으나 재구매의도에는 영향을 미치지 않음을 확인하였다. 이는 언제 어디서나 즉시 접속되는 특성은 다시 스마트폰을 구매하는데는 영향을 없음을 알수 있었다.

Keywords