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Development of a Smartphone Interface using Infrared Approach

적외선 방식의 스마트 폰 인터페이스 개발

  • 장재혁 (한림대학교 컴퓨터공학과) ;
  • 김병기 (한림대학교 컴퓨터공학과) ;
  • 송창근 (한림대학교 유비쿼터스컴퓨팅학과) ;
  • 고영웅 (한림대학교 컴퓨터공학과)
  • Received : 2010.10.26
  • Accepted : 2010.12.02
  • Published : 2011.04.30

Abstract

Touch screen technologies are widely used as the basic input for mobile devices. However, for smartphones, touch screens have been utilized as a simple device that merely process text data. It has been considered an inappropriate multimedia input device for one to use design applications, such as painting, due to its narrow touch screen space, which makes it inconvenient to draw pictures. In this study, we propose to enhance this weakness by using infrared approach on a smartphone's input interface. The usage of infrared approach will allow for quick and accurate operations without facing any space constraints. In this paper, we provide a detailed description of the design and implementation of a smartphone user interface using infrared pointing device. Additionally, using experimental results, we prove that our proposed approach is more convenient and efficient than traditional touch screen approaches used in smartphones.

스마트 폰에서 데이터를 입력하기 위해서는 터치스크린이 기본적인 입력 장치로 널리 사용되고 있다. 하지만, 스마트 폰에서 터치스크린은 텍스트 데이터를 입력하는 정도의 간단한 입력 장치로 활용이 되고 있다. 왜냐하면, 화면의 넓이가 협소하여 그림을 그리는 것과 같은 작업을 수행하는 멀티미디어용 입력 장치로 사용하기에는 어렵기 때문이다. 본 연구에서는 적외선 방식을 이용한 스마트 폰의 입력 인터페이스 시스템 방식을 제안하고 있으며 이를 통하여 기존의 약점을 보완하고자 한다. 이 방식은 입력 공간의 제약이 없이 정확하고 빠르게 동작할 수 있다. 본 논문에서는 적외선 포인팅 방식의 사용자 인터페이스의 설계 및 구현에 대해서 기술하였다. 실험 결과를 통하여 기존의 스마트 폰의 터치스크린 방식보다 본 논문의 방식이 더욱 편리하고 효율적인 입력도구로 사용될 수 있음을 보였다.

Keywords

References

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