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UCC Cutout Animation Generation using Video Inputs

비디오 입력을 이용한 UCC 컷아웃 애니메이션 생성 기법

  • Received : 2011.05.13
  • Accepted : 2011.06.15
  • Published : 2011.06.28

Abstract

We propose a novel non-photorealistic rendering technique which generates a cutout animation from a video for UCC. Our method consists of four parts. First, we construct an interactive system to build an articulated character. Second, we extract motions from an input video. Third, we transform motions of a character in order to reflect characteristics of cutout animations. Fourth, we render the extracted or transformed components in cutout animation style. We developed a unified system for a user to easily create a cutout animation from an input video and showed the system generated a cutout animation efficiently.

본 논문에서는 비디오 입력으로부터 UCC 제작에 적합한 컷아웃 애니메이션을 생성하기 위한 방법을 제안한다. 본 논문의 시스템은 관절 구조 캐릭터를 기반으로 하여 사용자가 쉽게 관절 캐릭터를 생성할 수 있는 인터페이스를 제공하며 비디오 입력으로부터 생성된 관절 캐릭터의 동작 정보를 추출한다. 실제 컷아웃 애니메이션과 같이 보이도록 종이 효과 렌더링, 그림자 렌더링을 적용하여 관절 캐릭터의 애니메이션을 생성하였다. 본 논문의 시스템을 이용하여 사용자는 여러 가지 비디오 입력으로부터 다양한 캐릭터 동작을 가진 컷아웃 애니메이션을 생성할 수 있었다.

Keywords

References

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