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컨테이너 터미널의 효율적인 듀얼 사이클을 위한 야드 운영

Efficient Yard Operation for the Dual Cycling in Container Terminal

  • 정창윤 (한국해양대학교 물류시스템학과 대학원) ;
  • 신재영 (한국해양대학교 물류시스템학과)
  • Chung, Chang-Yun (Graduation school of Korea Maritime University) ;
  • Shin, Jae-Young (Department of Logistics Engineering, National Korea Maritime University)
  • 투고 : 2011.01.04
  • 심사 : 2011.02.07
  • 발행 : 2011.02.28

초록

최근 컨테이너 터미널의 관리자들은 안벽의 생산성을 높이기 위해서 양 적하를 동시에 할 수 있는 더블 사이클이나 듀얼 사이클을 시도하고 있다. 하지만 실제 터미널의 데이터를 이용하여 듀얼 사이클을 발생시켰을 경우 YT(Yard Tractor) 배정 방법이나, QC(Quay Crane)의 작업의 속도, 야드의 수출컨테이너 위치 등에 따라 효율성이 저하될 수 있다. 특히 기존의 야드 운영방식으로는 듀얼 사이클이나 더블 사이클을 효율적으로 지원하기 어렵다. 따라서 본 논문에서는 실제 터미널에서 듀얼 사이클을 사용할 때 효율성을 더 높일 수 있는 터미널야드 운영방법을 제시한다. 모형은 시뮬레이션 분석 소프트웨어인 Arena를 이용하여 수립되었다.

Recently, container terminal managers make an experiment on the double cycle and dual cycle operation, which ship loading and unloading were carried out simultaneously, for increasing the productivity of quay side. If, however, we make an experiment on dual cycle operation in a real job site, the efficiency is poor up to terminal operation method as YTs(Yard Tractors)' allocation method, QCs(Quay Cranes)' working speed, and position of export containers. Especially, using the existing yard operation method, it is difficult to support to dual and double cycle operation. Therefore, this paper examine more efficient terminal operation method, when terminal uses dual cycle operation. We developed a simulation model using simulation analysis software, Arena.

키워드

참고문헌

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피인용 문헌

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