References
- Carroll, A. B., "A Three-Dimentional Conceptual Model of Corporate Performance", Academy of Management Review, Vol.4, No.4, pp. 497-505, 1979.
- 최운열.이호선.홍찬선, "기업의 사회공헌활동이 기업 가치에 미치는 영향:기부금 지출을 중심으로", 경영학 연구, 제39권, 제2호, pp. 407-432, 2009.
- Carroll, A. B., "Corporate Social Responsibility: Evolution of a Definitional Construct", Business &Society, Vol.38, pp. 268-296, 1999. https://doi.org/10.1177/000765039903800303
- 산업자원부, '기업 및 조직의 사회적 책임-적극 추진키로', 보도자료, 2006.
- KIET산업연구원, '기업의 사회적 책임:국제논의동향 및 우리의 대응 방안', KIET산업연구원, 2008.
- Bowen, H. R., 'Social Responsibilities of the Businessman, Harper & Row' , New York, 1953.
- Ells, R. & Walton, C., Conceptual Foundation of Business, Homewood Richard: IL, Irwin, 1961.
- Petkus, E. & Woodruff, R. B., "A Model of the Social Responsible Decison-Making Process in Marketing: Linking Decision Makers and Stakeholders", In Proceedings of the 1992 American Marketing Association, Chicago, American Marketing Association, 1992.
- Sen, S. & Bhattacharya, C. B., "Eoes Doing Good Always Lead to Doing Batter? Consumer Teactions to Corporate Social Responsibility", Journal of Marketing Research, Vol.38, No.2, pp. 225-243, 2001. https://doi.org/10.1509/jmkr.38.2.225.18838
- Gray, E. R. & Balmer, J. M. T., "Managing Corporate Image and Corporate Reputation", Long Range Journal, Vol.31, No.5, pp. 695-702, 1998. https://doi.org/10.1016/S0024-6301(98)00074-0
- Epstein, M. J. & Roy, M. J., "Substantiality in Action: Identifying and Measuring the Key Performance Drivers", Long Range Journal, Vol.34, No.5, pp. 585-604, 2001. https://doi.org/10.1016/S0024-6301(01)00084-X
- COM, Green Paper: 'Promoting a European Framework for Corporate Social Responsibility (Ed)', COM(2001) 366, final 18. 7, Brussels. Com mission of the European Communities 2001.
- Weber, Manuela, "The Business Case for Corporate Social Responsibility; A Company-Level Measurement Approach for CSR", European Management Journal, Vol.38, No.3, pp. 204-214. 2008.
- 강주희, "기업조직에서 개인의 사회적 자본이 직무만족에 미치는 영향에 관한 연구", 사회과학연구, 제33권, 제1호, pp. 19-39. 2007.
- Porter, L. W., Steers, R. M., Mowday, R. T. and Boulian, P. V., "Role Conflicat, Ambiguity and Overloan: A 21-Nation Study", The Academy of Management Journal of Applied Psychology, Vol.59, No.5, pp. 603-609, 1974. https://doi.org/10.1037/h0037335
- Locke, E. A., 'The Nature and Cause of Job Satisfaction, In M.D. Dunnette(eds,), Handbook of Industrial and organizational Psychology', Chicago, Rand McNally.
- Spector, P. E., "Perceived Control by Employees: A Mata-Analysis of Studies Concerning Autonomy and Participation at Work" Human Relations, Vol.39, No.11, pp. 1005-1017, 1986. https://doi.org/10.1177/001872678603901104
- 유민봉, '인사행정론', 서울, 문영사, 1999.
- 조혜정.장희정, "여행종사원의 직무만족에 관한 연구", 관광레저연구, 제12권, 제2호, pp.85-105, 2000.
- 허철부, '조직행동론', 서울, 형성출판사: 1990.
- 정국현, '임파워링 리더십이 직무만족과 조직몰입에 미치는 영향:내재적 동기부여와 직무스트레스의 매개역할을 중심으로', 성균관대학교 일반대학원, 박사학위논문, 2011.
- Wagner, J. A., "Studies of Individualism-Collectivism : Effects of Corporate in Groups", Academy of Management Journal, Vol.32, No.1, pp.152-172, 1995.
- Bateman, T. S. & Strasser, S. "Analysis of the Antecedents of Organizational Commitment", Academy of Management Journal, Vol.27, No.1, pp. 95-102, 1984. https://doi.org/10.2307/255959
- O'Malley, M., Creating Commitment: How to Attract and Retain Talented Employees by Building Relationships that Last, New York: John Wiley & Sons.
- 이영석, "회사신뢰 및 상사신뢰의 결정요인", 한국심리학회지, 제17권, 제2호, pp.147-186, 2005.
- 지성구, "서비스기업의 사회적 책임활동이 종업원의 조직신뢰와 서비스몰입에 미치는 영향", 대한경영학회지, 제19권, 제5호, pp. 1867-1893, 2006.
- Wong, A. & Sohal, A., "An Examination of the Relationship between Trust, Commitment and Relationship Quality", International Journal of Retail & Distribution Management, Vol.30, No.1, pp .34-50, 2002. https://doi.org/10.1108/09590550210415248
- 김호정, "신뢰와 조직몰입", 한국행정학보, 제33권, 제2호, pp.19-35, 1999.
- 방하남.김상욱, "직무만족도와 조직몰입의 결정요인과 구조분석", 한국사회학, 제43권, 제1호, pp.56-88, 2009.
- 김경식, '스포츠과한 연구방법론', 서울, 무지개출판사, 2005.
- 김지회, '호텔기업의 사회적 책임, 조직신뢰 및 조직성과 간의 구조적 관계', 세종대학교 대학원, 박사학위 논문, 2009
- 박무철, '여가활동 참여가 직무만족 및 생활만족에 미치는 영향', 단국대학교 대학원, 박사학위논문, 1991.
- 장미향, '스포츠센터 조직 구성원의 신뢰와 의사소통이 조직몰입에 미치는 영향', 경성대학교 대학원, 박사학위 논문, 2007.