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A study on the quality of ERP system affecting satisfaction and job performance

ERP시스템의 품질이 만족 및 성과에 미치는 영향

  • Received : 2011.06.21
  • Accepted : 2011.08.11
  • Published : 2011.09.30

Abstract

Researches on performances analysis of companies which adopted ERP system and factors influencing introduction of ERP system have been conducted. This study presents service quality and system quality on ERP system and verifies how each factor influences the users satisfaction. This study finally verifies relationship among job satisfaction, job performance and satisfaction of system.

최근 ERP시스템을 도입한 기업의 성과 분석 및 도입에 미치는 영향요인에 관한 연구가 사례 중심으로 제시되지만, ERP시스템을 도입한 기업이 성과를 거두기 위해서 ERP 시스템의 사용 만족에 마치는 품질 요인에 관한 연구가 필요하다. 본 연구는 ERP시스템을 사용하는 사용자들을 중심으로 ERP시스템의 서비스 품질과 시스템 품질을 측정하고 각각의 품질이 사용자 만족에 미치는 영향을 측정하고, 사용자의 ERP시스템에 대한 만족도를 측정한다.

Keywords

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