Abstract
As recent fusion industry and ubiquitous technology have grown fast, network contents, which require high load, are provided in various infrastructures and facilities such as u-city and smart phones. Therefore, it is anticipated that the playback quality of multimedia compared to network loads degrades dramatically due to the drastic increment of real-time reference of conventional high load contents (eg. multimedia data). In this paper, we improved the method of the traffic assignment based on MPP which elevated the playback quality of multimedia by assigning discriminately the possible traffic of MMS with TP coefficients. When the TP coefficient which combines content preference with media preference was applied to a real-time traffic assignment scheduler, the simulation results showed that the multimedia playback stream was assigned within the possible traffic of a server. The real-time scheduling algorithm was improved by using the TP coefficient that combines the time-dependent image contents and the weighted value of media preference. It was observed from the experiment that the loss of the possible traffic decreases to 3.91% and 3.88% for three and four clients respectively.
현재 융합 산업과 유비쿼터스 기술이 고도화되면서 U-City, 스마트폰과 같은 다양한 인프라 및 장치에서 고부하를 요구하는 네트워크 컨텐츠를 지원하고 있다. 이에 따라 멀티미디어 데이터와 같은 전통적인 고부하 컨텐츠의 실시간 참조가 급증하여 네트워크 부하에 따른 멀티미디어 재생 품질이 급격히 하락할 것으로 예상된다. 본 논문에서는 서로 다른 재생 성능을 가지는 다양한 클라이언트 매체가 요청하는 스트림 전송량을 시간 중심의 컨텐츠 선호도와 매체 선호도를 통합한 TP(Top Performance) 계수에 따라 MMS(Multimedia Streaming Server)의 가용 트래픽을 차등 할당하여 멀티미디어 재생 품질을 향상시키는 MPP(Media Preference for Presentation) 기반의 트래픽 할당 기법을 개선하였다. 통합된 TP 계수를 실시간 트래픽 할당스케듈러에 적용하고, 시뮬레이션 실험을 통해 멀티미디어 재생 스트림이 서버의 가용 트래픽 이내에서 할당되고 있음을 확인하였다. 그리고 MPP 기반의 실시간 스케듈링 알고리즘을 시간 중심형 영상 컨텐츠와 매체 선호도의 가중치를 이용하여 통합한 TP 계수를 이용하여 개선하였고, 실험을 통해 트래픽을 요청하는 3개의 클라이언트에 대해 3.91%, 4개의 클라이언트에 대해 3.88%의 가용 트래픽 손실률을 줄였다.