A Study on initial value Q of Anti-collision Algorithm in Gen2 Protocol Based RFID Systems

GEN2 기반 RFID 시스템에서의 충돌방지 알고리즘의 초기 값 Q에 대한 연구

  • Im, Song-Bin (Dept. of Electronics and Communication Engineering, Kwongwoon University) ;
  • Oh, Young-Hwan (Dept. of Electronics and Communication Engineering, Kwongwoon University)
  • 임송빈 (광운대학교 전자통신공학과) ;
  • 오영환 (광운대학교 전자통신공학과)
  • Received : 2009.08.14
  • Published : 2010.05.25

Abstract

In this paper, we propose an improved anti-collision algorithm. We have designed an anti-collision unit using this algorithm for the 18000-6 Type C Class 1 Generation 2 standard (Gen2). The Gen2 standard uses a Q-algorithm for incremental method on the Dynamic Slot-Aloha algorithm. It has basically enhanced performance over the Slot-Aloha algorithm. Unfortunately, there are several non-clarified parts: initial value. If an incorrect value is selected, it causes degradation in performance. To increase throughput and system efficiency, and to decrease tag identification time, we propose an improved anti-collision algorithm. prorosed Q algorithm has an increment of 5% of system efficiency and a decrement of 9% of tag identification time.

본 연구에서는 UHF 대역의 18000-6 Type C Class Generation 2(이하 Gen2) 표준의 충돌방지 알고리즘을 사용하여 개선된 충돌방지 알고리즘을 제안하고 이를 토대로 충돌방지 유닛을 설계하였다. Gen2 표준은 슬롯 알로하 알고리즘 계열에서 비교적 높은 성능을 가지는 증가형 방식을 채택하여 사용하고 있으며, 이를 위해 Q 알고리즘을 제시하고 있다. 하지만 슬롯 카운터 선택 파라미터 Q에 따른 초기 $Q_{fp}$ 값에 대한 정확한 정의가 되어 있지 않아, 잘못된 값 선택으로 인한 성능의 저하가 우려된다. 따라서 본 연구에서 태그인식시간, 데이터 처리량, 시스템 효율을 증가 시킬 수 있는 개선된 Q 알고리즘을 제안하였다. 제안한 Q 알고리즘에 의하여 5%정도의 시스템 효율 성능 향상과 9% 정도의 태그인식시간 감소를 얻을 수 있었다.

Keywords

References

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