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Research on Efficient Usage of 3D Stereoscopic Technology

3D 스테레오스코픽(Stereoscopic)기술의 효율적 활용에 관한 연구

  • 김지수 (울산과학대학 디지털콘텐츠디자인과)
  • Published : 2010.02.28

Abstract

Stereoscopic technology can be regarded as core basis technology which is commonly requested in field of next generation stereoscopic multi media information communication. Realization of stereoscopic image in order to express natural images that are close to reality is a part that human constantly put effort, it first began with visual recognition system, went through stereo picture by using binocular disparity and were conducted as video clip stereoscopic age. Life is changing, a new culture is formed, there were technological development which realized imagination as reality based on expansion of IT industry and core trend, and there is 3D stereoscopic image technology in the center. We will look at technology development tendency and development strategy of 3D stereoscopic image in this essay, and will suggest efficient usage plan of 3D stereoscopic image technology for continuous market expansion.

입체영상 기술은 차세대 입체 멀티미디어 정보통신 분야에서 공통적으로 요구되는 핵심 기반기술이라 할 수 있다. 현실과 가까운 자연스러운 영상을 표현하고자 하는 입체영상의 구현은 인간이 끊임없이 노력해온 부분으로, 초기의 시각 인식체계에서 시작해 양안시차를 이용한 입체사진을 거쳐 동영상 입체시대로 이행 되었다. 생활이 변화하고, 새로운 문화가 형성되고, IT산업 확장 등 핵심 트렌드의 바탕에는 가상을 실제처럼 구현하는 기술의 발전이 있으며, 그 중심에는 3D 입체영상 기술이 있다. 본 논문에서는 3D 입체영상 기술개발 동향 및 개발전략을 살펴보고, 지속적인 시장 확대를 위한 3D 입체영상 기술의 효율적 활용방안을 제시하고자 한다.

Keywords

References

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