DOI QR코드

DOI QR Code

Mobile Presentation using Transcoding Method of Region of Interest

관심 영역의 트랜스코딩 기법을 이용한 모바일 프리젠테이션

  • Received : 2009.07.07
  • Accepted : 2009.11.16
  • Published : 2010.04.30

Abstract

An effective integration of web-based learning environment and mobile device technology is considered as a new challenge to the developers. The screen size, however, of the mobile device is too small, and its performance is too inferior. Due to the foregoing limit of mobile technology, displaying bulk data on the mobile screen, such as a cyber lecture accompanied with real-time image transmission on the web, raises a lot of problems. Users have difficulty in recognizing learning contents exactly by means of a mobile device, and continuous transmission of video stream with bulky information to the mobile device arouses a lot of load for the mobile system. Thus, an application which is developed to be applied in PC is improper to be used for the mobile device as it is, a player which is fitting for the mobile device should be developed. Accordingly, this paper suggests mobile presentation using transcoding techniques of the field concerned. To display continuous video frames of learning image, such as a cyber lecture or remote lecture, by means of a mobile device, the performance difference between high-resolution digital image and mobile device should be surmounted. As the transcoding techniques to settle the performance difference causes damage of image quality, high-quality image may be guaranteed by application of trial and error between transcoding and selected learning resources.

웹 기반의 학습 환경과 모바일 디바이스 기술과의 효과적인 통합은 개발자들에게 새로운 도전으로 여겨지고 있다. 그러나 모바일 디바이스의 스크린 사이즈는 너무 작고, 성능 또한 매우 떨어진다. 이런 모바일 기술의 한계로 인해 웹에서의 실시간 영상 전송을 수반하는 사이버 강좌와 같이 방대한 데이터를 모바일 스크린에 그대로 디스플레이 한다는 것은 많은 문제점을 야기시킨다. 먼저 사용자가 모바일 디바이스를 통하여 학습 내용을 정확하게 인지하기가 어렵고, 방대한 정보의 비디오 스트림을 연속적으로 모바일 디바이스로의 전송은 모바일 시스템에 많은 부하를 야기시킨다. 결과적으로 퍼스컴에서 활용하기 위해서 개발된 어플리케이션을 그대로 모바일 디바이스에서 사용하기가 적절하지 않으므로 모바일 디바이스에 알맞은 플레이어가 개발되어야 한다. 따라서 본 논문은 관심 영역의 트랜스코딩 기법을 이용한 모바일 프리젠테이션을 제안한다. 사이버 강좌 또는 원거리 강의와 같은 학습 영상의 연속적인 비디오 프레임을 모바일로 디스플레이하기 위해서는 고해상도 디지털영상과 모바일 디바이스 사이의 성능 차이를 극복해야 한다. 이를 해결하기 위한 트랜스코딩 기법은 화질의 손상을 초래하므로 높은 수준의 화질을 보장하기 위해서는 트랜스코딩과 선택된 학습 자원 사이의 시행착오에 의해서 적응될 수 있다.

Keywords

References

  1. Evangelos Sakkopoulos, Miltiadis lytras, and Athanasios Tsakalidis, “Adaptive Mobile Web Services Facilitate Communication and Learning Internet Technologies,” IEEE Transactions on Education, Vol.49, No.2, pp.208-215, May, 2006. https://doi.org/10.1109/TE.2006.873985
  2. Takashi Yoshino, Takahiro Noda, and Jun Munemori, “Group Digital Assistant: Shared or Combined PDA Screen,” IEEE Transaction on Consumer Electronics, Vol.49, No.3, pp.524-529, 2003. https://doi.org/10.1109/TCE.2003.1233765
  3. 서정희, 박흥복, “무선 모바일 환경 기반의 실시간 원격 디스플레이 기법,” 정보처리학회논문지C, 제15-C권, 제 4호, pp.297-302, 2008년. https://doi.org/10.3745/KIPSTC.2008.15-C.4.297
  4. Luca Cbittaro, “Visualizing Information on Mobile Devices,” IEEE Computer Society, pp.40-45, 2006.
  5. S. Jiang, H. Liu, Z. Zhao, “Generating Video Sequence from Photo Image for Mobile Screen Content Analysis,” ICME 2007, IEEE, pp.1475-1478, 2007.
  6. Oscal T.-C. Chen, Chih-Chang Chen, “Automatically-Determined Regin of Interest in JPEG 2000,” IEEE Transactions on Multimedia, Vol.9, No.7, pp.1333-1345, 2007. https://doi.org/10.1109/TMM.2007.906572
  7. C. Doukas and I. Maglogiannis, “Region of Interest Coding Techniques for Medical Image Compression,” IEEE Engineering and Biology Magazine, pp.29-35, 2007.
  8. 강기준, 이부권, 서영건, “JPEG 응용에서 적절한 ROI 코딩 방법을 적용하기 위한 매개변수의 성능평가,” 정보처리학회논문지B, Vol.13-B, No.3, pp.301-308, 2006년.
  9. Joshi, R.L., Jafarkhani, H., Kasner, J.H., Fischer, T.R., Farvardin, N., Marcellin, M.W., Bamberger, R.H., “Comparison of different methods of classification in subband coding of images,” Image Processing, IEEE Transactions on Vol.6, Issue 11, Nov., pp.1473-1486, 1997. https://doi.org/10.1109/83.641409
  10. Y. Yoo, A. Ortega and B. Yu, “Image subband coding using context-based classification and adaptive quantization,” IEEE Trans. on Image Processing, Vol.8, No.12, pp.1702-1715, December, 1999. https://doi.org/10.1109/83.806617
  11. Zhoa Gang, Yang ZongKai, “Learning Resource Adaptation and Delivery Framework for Mobile Learning,” 35th ASEE/IEEE Frontiers in Education Conference, October, 19-22, 2005.
  12. D. Sampson, P. Zervas, “Enableing Interoperable Mobile Learning: Evalution results from the use of SMIL PDA Learning Design Player,” Fifth IEEE International Conference on Wireless, Mobile and Ubiquitous Technology in Education, pp.188-190, 2008.