Abstract
Recent advancements in wireless networks have enabled support for mobile applications to transfer data over heterogeneous wireless paths in parallel using data striping technique [2]. Traditionally, high performance data transfer requires tuning of multiple TCP sockets, at sender's end, based on bandwidth delay product (BDP). Moreover, traditional techniques like Automatic TCP Buffer Tuning (ATBT), which balance memory and fulfill network demand, is designed for wired infrastructure assuming single flow on a single socket. Hence, in this paper we propose a buffer tuning technique at senders end designed to ensure high performance data transfer by striping data at transport layer across heterogeneous wireless paths. Our mechanism has the capability to become a resource management system for transport layer connections running on multi-homed mobile host supporting features for wireless link i.e. mobility, bandwidth fluctuations, link level losses. We show that our proposed mechanism performs better than ATBT, in efficiently utilizing memory and achieving aggregate throughput.
최근 무선네트워크 기술은 이동 응용프로그램을 위해 이종통신망 연결패스 상에서 병렬로 스트라이핑 데이터 기술을 이용해 고속 데이터를 전달을 가능케 한다 [2]. 전통적으로 대역폭지연프로덕트(BDP) 기반에서 고속전송은 송신자 측에서 다중 TCP 소켓의 튜닝을 요구한다. 더욱이, 메모리와 네트워크 요구의 균형을 유지하는 ATBT같은 기술은 유선기반의 단일 소켓상에서 하나의 플로우만 가정하여 설계되었다. 그러므로 본 논문은 여러 무선 패스를 경유하는 이종 무선네트워크 상에서 고속전송을 가능케하는 스트라이핑 전송기술에 적합한 버퍼튜닝 기술을 제안한다. 제안 기술은 이동성, 링크손실, 대역폭변동성 등의 특징을 지닌 무선 멀티홈 모바일 호스트상에서 작동하는 전송계층에서의 자원관리기술이다. 실험을 통하여 유선기반의 ATBT를 본 환경에 적용한 것보다 메모리, 평균 전송량에 있어 제안 기술의 성능이 우수하다.