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A Structural Study On The Relationships Among Business Strategies, Managerial Execution Types And Management Performances in the e-Business.

전자상거래 경영측면의 전략과 경영실천유형 및 경영성과 간의 구조적 연구

  • Oh, Sang-Young (Department of Business Administration. Cheongju University)
  • Published : 2009.06.30

Abstract

This study focus on the structural relationships among business strategies, its various execution types and business performances from the viewpoint of many managerial aspects. These many kinds of management activities are carried out in order to revitalize the E-Business system. The objective of this study is to find out the structural effect of this various kinds of managerial strategies on the practice type of knowledge management such as dynamic and behavioral approach. And also the effect of knowledge management activities on the business performance. The result of this study shows that management strategy for marketing, procurement/logistics and service has positive influences on systematic, behavioral approach as well as the knowledge execution types has positive influence on the management performances.

본 연구는 전자상거래 사업을 추진하는 기업을 대상으로 연구하였다. 전자상거래 활성화를 위해 기업이 추진하는 경영전략, 마케팅, 구매/물류, 서비스 측면의 전략이 지식 경영 실천 유형인 시스템적 접근, 행동론적 접근 방식에 구조적으로 어떠한 영향을 미치는지 분석하였다. 또한 지식 경영 실천 유형은 경영성과에 어떠한 영향을 미치는지 분석하였다. 결과적으로 경영전략, 마케팅, 구매/물류, 서비스 측면의 전략은 시스템적 접근, 행동론적 접근 방식에 구조적으로 양의 영향을 미치는 것으로 나타났다. 또한 지식 경영 실천 유형도 경영 성과에 양의 영향을 미치는 것으로 나타났다.

Keywords

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