Abstract
To get a better profit, standalone mobile game market shifts network-based mobile game. Currently, most of the game platform are separated into mobile to mobile, desktop to desktop, and console to console. Multi platform network game has a diverse problems including consistency control, object management technique, and bandwidth inconsistency. n this paper, we will introduce a multi-platform arcade game "Push-Push", which is played on desktop to mobile environment. The game guarantees realtime play between heterogeneous machine users and game item sharing between two platforms. e will focus n the issues of the 3rd generation multi platform games and propose some techniques or solving these problems. Our server database is implemented on MS SQL database, also the desktop programming tool is Visual Basic, and WIPI(Wireless Internet Platform or Interoperability) as a mobile platform.
최근 모바일 게임산업은 독립형 게임 위주의 환경에서 수익성이 지속적으로 보장되는 네트워크를 기반으로 한 환경으로 발전해 나가고 있다. 하지만 시중에 서비스되는 대부분의 네트워크 게임의 경우 모바일 대 모바일, PC온라인 대 PC 온라인, 비디오 게임기 대 비디오게임으로 한정되어 있다. 멀티 플랫폼 네트워크게임은 서로 다른 플랫폼과 기기를 사용할 뿐만 아니라, 통신대역폭에 있어서도 차이가 나기 때문에 그 구현에 어려움이 많다. 본 논문은 "눌러 눌러" 라는 아케이드 게임을 통하여 PC 사용자와 모바일 사용자들이 각각 서로 다른 플랫폼 환경에서도 하나의 게임 서버에 접속하여 게임을 즐길 수 있는 멀티 플랫폼 게 임을 소개한다. 본 논문에서는 3세대 멀티 플랫폼 네트워크 게임을 통하여 멀티 플랫폼 게 임의 문제점을 살펴보고, 이를 구현하기 위한 기법들을 설명한다. 본 논문에서 구현한 서버 측의 데이터베이스는 마이크로소프트사의 MS SQL서버를 사용하였으며, PC 게임은 비주얼베이직 환경으로 모바일 게임은 WIPI 환경에서 구현하였다.