예약만족도를 고려한 공연예술 예약스케줄링 기법

The techniques of performing art reservation scheduling for reservation satisfaction

  • 김진봉 (안산공과대학 컴퓨터정보과)
  • 발행 : 2009.10.28

초록

온라인상에서 대다수 예약시스템들은 고객들의 만족도를 고려하지 않고 예약이 이루어진다. 이러한 예약 시스템들은 현대 사회에서 중요한 고객들의 만족도를 향상시키기 어려운 문제점이 있다. 본 논문에서는 이러한 예약시스템에서 일어날 수 있는 문제들을 복합 스케줄링 기법에 적용하여 예약시스템들의 문제점을 해결하고자 한다. 예약만족도를 고려한 공연예술 예약스케줄링 기법은 객체지향개념을 기반으로 고객선호도와 예약만족도를 고려하여 예약 스케줄링을 수행한다. 예약 스케줄링은 고객들이 가지고 있는 사건들을 주어진 제약들에 만족하도록 목표인 공연좌석 배치도에 배정한다. 고객들의 만족도를 높이기 위해서 전체 고객들에 대한 선호도보드를 참조하여 고객들의 우선순위에 따라서 공연좌석을 배정한다. 또한, 예약만족도를 고려한 공연예술 예약 스케줄링을 모의 실험하여 고객들의 만족도를 살펴보았다.

Most reservation systems make a reservation without customer's preference on-line. These reservation systems had problems not to improve customer's preference in modern society. To solve these problems, we have tried to apply these problems to complex scheduling technique. The scheduling technique for performing art reservation proposed in this thesis is based on object-oriented concepts. To consider the over all satisfaction, the events of every object are alloted to the sitting plan board along its priority. We have scheduled to rise customer's satisfaction in the performing art reservation.

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