Image Quality Evaluation for the Railway Abrasion Measurement with a High Resolution

고해상도 레일 마모도 측정을 위한 영상 평가

  • 안성혁 ((주)상상돔 무선AV시스템연구소) ;
  • 김만철 (한국철도기술연구원)
  • Published : 2009.12.30

Abstract

There is no standard rule for the test of the railway abrasion measurement system composed of the line laser and the camera. This paper is proposed of the method to estimate the performance of the railway abrasion measurement system. The performance estimation is achieved by the quantitative analysis parameters such as MTF, NPS and DQE.

라인 레이저와 고속카메라를 이용한 고해상도 레일 마모도 측정 시스템에 대한 최적의 측정 정밀도를 확보하기 위하여 영상 평가지표를 기반으로 촬영 영상에 대한 영상평가를 수행하고 레일 마모도 측정 시스템의 성능을 정량적으로 분석함으로서 시스템 구성과 설치에 따른 레일 마모도 측정 시스템의 성능을 정량적 평가지표(MTF, NPS, DQE)로 추정할 수 있는 방안을 제시하였다.

Keywords

References

  1. C. Alippi, E. Casagrande, F. Scotti, V. Piuri(2000), “Composite Real-time image processing for railways track profile measurement,” IEEE Trans. on International and Measurement, Vol. 49, pp.559-564 https://doi.org/10.1109/19.850395
  2. Kunio Takeshita(1997), “Track Irregularity Method by Commercial Railway Vehicles,” QT of RTRI, Vol. 38, pp.6-12
  3. S. Chawla, H Roehrig, J Fan, and K Gandhi(2003), “Real-time MTF evaluation of displays in the clinical arena,” Proc SPIE 5029, pp.734-745
  4. J. Beutel, Harold. L. Kundel, and Richard L. Van Metter(2000), “Handbook of Medical Imaging : Vol.1 Physics and Psychophysics, SPIE PRESS, pp.117-121
  5. A. Peterzol, R. Padovani, E. Quai, E. Vano, C. Prieto, and P. Aviles(2003), “Image Quality evaluation of a digital angiographic system,” Associazione Italiana di Fisica in Medicina III Congresso Nazionale, pp.31-34