Combining Model Development for Targeting Top Music 10 Additional Service Product of A Mobile Telephone Company

Top 뮤직 10 정액제 상품 타겟팅 개선을 위한 결합모델 개발

  • Published : 2008.07.31

Abstract

Top music 10 is a additional service product of the A mobile telephone company. Up to now, A company is just selling it by outbound TM to customers which visit any contents of Top Music 10. In this paper, we proposed a targeting method combining two score models by data mining. The proposed combining model is to find customers more likely to respond to outbound TM. The proposed targeting method is expected to improve both from 32.8% to 44.0% in the response rate and from 54.7% to 61.4% in the retention rate.

Keywords

References

  1. 강현철, 한상태, 최종후, 김은석, 김미경, 데 이터마이닝-방법론 및 활용, 자유 아카데미, 2002
  2. 김경무, 전희주, "이동통신사의 M고객센터 활 용 증대를 위한 데이터마이닝 활용", Journal of the Korean Data Analysis Society, 제10 권, 제1호(2008), pp.1229-2354
  3. 김용수, "로지스틱 회귀분석과 의사결정 나무 분석을 이용한 데이터 요금제의 해지율 예측 모형 수립", Journal of the Korean Data Analysis Society, 제8권, 제5호(2006), pp.1915- 1926
  4. 전희주, 정병철, "이동통신사의 로밍 이용 예 상 고객 타겟 모델링", Journal of the Korean Data Analysis Society, 제9권, 제5호(2007), pp.1229-2354
  5. 진서훈, 김현기, "신용카드 이용규모 추정 모 델 개발을 위한 데이터마이닝의 활용", Journal of the Korean Data Analysis Society, 제8권, 제6호(2006), pp.2415-2425
  6. 한상태, 강현철, 이성건, 정요천, "교차판매 스 코어링 모형 개발", 응용통계연구, 제17권 (2004), pp.229-238
  7. 최종후, 한상태, 강현철, 김은석, 김미경, 이성 건, 데이터마이닝-기능과 사용법, 자유아카 데미, 2001
  8. Berry, M.J.A. and G. Linoff, Data Mining Techniques For Marketing, Sales, and Customer Support, John Wiley and Sons, New York, 1997
  9. SAS Institute, Data Mining Using SAS Enterprise Miner 4.3. SAS Institute Inc, 2003