Journal of the Korea Society for Simulation (한국시뮬레이션학회논문지)
- Volume 17 Issue 3
- /
- Pages.45-51
- /
- 2008
- /
- 1225-5904(pISSN)
A Study on Mine Artillery Hit Using DEVS
DEVS을 이용한 갱도포병 타격에 관한 연구
Abstract
The enemy will attempt to destroy our troop's core facilities using various fire supports at the beginning of war. Among these fire supports, artillery is given a most deal of weight and mine artillery is a great threat to our troops because it has a superior predominance on the ability of survival. A study about hitting mine artillery has been developed inside the military field only. However, these studies had been mostly qualitative analyses, thus having limitations in the aspects of nonobjectiveness and simplicity. Current study attempts to develop theory on hitting mine artillery beginning from mine opening until the target got hit, based on the assumption that one side which has inferior force will attack first. We studied on hitting mine artillery in a quantitative way using DEVS method.
개전 초,적군은 다양한 화력지원수단을 이용하여 아군의 핵심시설 파괴를 기도할 것이다. 이러한 화력지원수단 중 포병은 가장 큰 비중을 차지하고 있다. 갱도포병은 생존성 측면에서 아군에 비해 월등한 우세를 점하고 있어 아군에게 큰 위협요소로 판단된다. 갱도포병을 타격하는 연구는 지금까지 군 내부의 연구를 통해서 발전해 왔다. 그러나 이러한 연구의 대부분이 정성적인 분석방법으로 이루어져 객관적이지 못하고 다양하지 못한 방법이라는 한계를 지니고 있다. 이에 본 연구에서는 아군이 생존성의 약점을 극복하기 위하여 갱도포병이 갱도 출구를 개방하고 사격을 개시하기 전에 타격하는데 초점을 맞추고 갱도 포병을 타격하기 위한 정량적인 분석 방법으로 DEVS를 이용한 시뮬레이션 연구를 수행하고자 한다.