References
- 권혁일(2002). 수행평가를 위한 교육공학적 접근: 웹 기반 전자포트폴리오 개발, 교육공학연구 18(1), 51-78
- 김민정(2006). e-포트폴리오 설계 및 활용에 관한 연구: 설계기반연구의 관점으로, 교육공학연구 22(2), 1-28
- 김영주(2003). 디지털 교사 포트폴리오 활용이 교사의 교수능력과 학생의 학업성취도 및 태도에 미치는 영향, 이화여자대학교 대학원 석사학위논문
- 김영천(1998). 네 학교 이야기, 서울: 문음사
- 박정환(2001). 온라인 디지털 포트폴리오 평가를 위한 시스템 개발 연구, 한국교원대학교 대학원 박사학위논문
- 손유진(2005). 온라인 예비유아교사교육에서 포트 폴리오 활용 효과에 관한 연구, 부산대학교 대학원 박사학위논문
- 이은화.심미자(2007). 대학 교수자에 있어 티칭 포트폴리오 작성 경험의 의미, 교육과정연구 25(2), 121-146
- 전지영(2002). 전자 포트폴리오 평가가 유아의 미술 표현에 미치는 영향, 한국교원대학교 대학원 석사학위논문
- 차영이(2006). 교사용 전자 포트폴리오 활동에서 나타난 교사의 교수활동 변화, 한국교원대학교대학원 석사학위논문
- Barton, J., & Collins, A.(1993). Portfolios in teacher education, Journal of Teacher Education 44, 200-210 https://doi.org/10.1177/002248719304400307
- Bower, S. P.(2005). The portfolio process: questions for implementation and practice, College Student Journal 39(4), 754-758
- Hamiliton, S. J.(2001). Snake pit in cyberspace: the input institutional portfolio. In B. L. Cambridge(Ed.), Electronic Portfolios: Emerging Practices in Student, Faculty, and Institutional Learning, American Association For Higher Education
- Hurst, B., Wilson, C., Cramer, G.(1998), Professional teaching portfolios, Phi Delta Kappan 79(8), 578-582
- Murray, J. P.(1995). The teaching portfolio: a tool for department chairpersons to create a climate of teaching excellence, Innovation Higher Education 19(3), 163-175 https://doi.org/10.1007/BF01191217
- Richlin, L., &manning, B.(1996). Using portfolios to document teaching excellence, New Directions for Teaching & Learning 65, p.65
- Ross, D. D., & Bondy, E.(1995). Guidelines for portfolio preparation: implication from an analysis of teaching portfolios at the university. Innovative Higher Education 20(1), 45-62 https://doi.org/10.1007/BF01228327
- Syre, T. R., & Pesa, J. A.(2001). Teaching portfolios: suggested contents. College Student Journal 35(2), 260-261
- Wood, A. L.(2000). Teaching portfolios: tools for reflective teaching in inner-city teacher induction. In D. J. McIntyre & D. M. Byrd (Eds.), Research on Effective Models for Teacher Education, Thousand Oaks, CA: Corwin Press
- Zeichner, K., & Wray, S.(2001). The teaching portfolio in U.S. teacher education programs: what we know and what we need to know, Teaching and Teacher Education 17(5), 613-621 https://doi.org/10.1016/S0742-051X(01)00017-8
- Carliner, S.(2005), E-Portfolios, T+D 59(5), 70-74