가솔린 엔진의 노킹 감소를 위한 엔진 튜닝 시험 연구

The test research of gasoline tuning for the decrease of a knocking

  • 양현수 (군장대학 자동차디지털공학부) ;
  • 천동준 (벽성대학 자동차과) ;
  • 이안석 (군장대학 자동차 디지털공학부)
  • 발행 : 2007.04.30

초록

1. Through this experiment, we made certain that the best distinguished frequency area of the Hyundae Beta 2.0 engine's knocking is 6.8khz. 2. Through the experiment, we checked the output power voltage condition of the logging output with the generation of a engine knocking. And wechecked up that it generated maximumly up to 11.4 V which depends on the degree of the streng.

키워드

참고문헌

  1. 이원근, 엄인용, "가솔린 엔진에서 압축비 변경 방법이 성능에 미치는 영향", 한국자동차공학회논문집 제9권 제4호, pp27-33, 2001
  2. 김진, "터보과급 가솔린 기관의 과급 압력비와 노크 한계 압축비", 한국자동차공학회논문집 제7권 제4호, pp97-107, 1999
  3. 권병준, 이종윤, 이종태, 이성열, "직접분사식 스파크 점화 수소기관의 연소 및 성능 특성에 미치는 압축비의 영향", 한국자동차공학회논문집 제1권 제2호, pp17-26, 1993