Colored Paper Mosaic Rendering with Torn Simulation

종이 찢기 시뮬레이션을 이용한 색종이 모자이크 렌더링

  • 지용재 (중앙대학교 정보대학원 컴퓨터 그래픽스 연구실) ;
  • 박영섭 (중앙대학교 정보대학원 컴퓨터 그래픽스 연구실) ;
  • 서상현 (중앙대학교 정보대학원 컴퓨터 그래픽스 연구실) ;
  • 윤경현 (중앙대학교 정보대학원 컴퓨터 그래픽스 연구실)
  • Published : 2007.03.02

Abstract

This study is focused on fellowing two issues for simulating colored paper mosaic. The first one is paper tile generation, and the other one is arrangement. At first we define the paper data as two layered polygon. Then, generate paper tile from paper data, and attach it on the best location of canvas according to energy value. The proposed method in this study has some benefits like follow. First, we can obtain more natural shaped paper tile because the phase is similar to real process of fearing paper. Second, if we redefine the structure of paper like newspaper, magazine and so on, the result can be generated with the variable type of paper. And lastly, by adjusting parameters of energy function, we can control the position of the torn paper.

본 논문은 색종이 모자이크를 시뮬레이션하기 위해 색종이 타일의 생성과 배치, 두 가지 측면에 초점을 맞추어서 진행하였다. 먼저 색종이 타일을 생성하기 위해 색종이 데이터를 두 개의 폴리곤 계층으로 정의한다. 그 다음 색종이 데이터로부터 색종이 타일을 생성하고, 마지막으로 생성된 색종이 타일을 에너지 함수 값에 따라 캔버스 상의 최적의 위치에 배치한다. 본 논문에서 제안하는 기법은 다음과 같은 이점을 가진다. 첫 번째, 실제 사람이 손으로 종이를 찢는 과정과 유사하게 시뮬레이션 함으로써, 실제 찢어진 종이의 모양과 비슷한 결과를 얻을 수 있다. 두 번째, 찢는 대상을 색종이가 아닌 다른 종류의 종이, 예를 들어 신문지 잡지 등의 데이터로 교체 적용하면 색종이 모자이크뿐만 아니라 또 다른 형태의 종이 모자이크를 손쉽게 생성할 수 있다. 세 번째, 사용자가 에너지 함수의 변수를 조정함으로써 찢어진 색종이의 위치를 조절할 수 있다.

Keywords