Design and Implementation of A Load Balancer Based on Load Equality between Game Servers

게임 서버간 부하의 균일성에 기반한 부하 분산기 설계 및 구현

  • 엄남경 (충북대학교 전기전자컴퓨터학부 네트워크보안연구실) ;
  • 문형진 (충북대학교 전기전자컴퓨터학부 네트워크보안연구실) ;
  • 이상호 (충북대학교 전기전자컴퓨터학부)
  • Published : 2007.03.31

Abstract

All of users who connect to mobile game want to play seamless real-time game without any loads on game servers. However, as for existing methods, it is not available to effectively distribute server loads. Therefore, in this paper, we design and implement an uniform variance-based load balancer for distributing loads of game servers for wireless online games by suitable load balancing methods. With this methods, we can deal with dynamically increasing game servers as the information about load balancing of specific period is applied to the administrator.

네트워크상에서 모바일 게임에 접속하는 사용자들은 서버 상에 발생하는 부하 없이 끊임없는 실시간 게임을 하기를 원한다. 그러나 기존의 서버부하분산 방식은 게임 사용자의 특성과 서버들 간의 공평한 분배율을 고려하지 않아, 효율적인 부하 분배 처리가 용이하지 않다. 즉, 평균 부하율이 같은 두가지 방식이 있다고 하더라도 각각의 서버간의 부하율이 균일하지 않다면 추후 오동작 오류를 일으킬 소지가 있다. 따라서 본 논문은 해당 접속 요청을 부하분산 알고리즘에 의해 적절한 게임 서버에 배분하되, 온라인 게임서버의 부하 분산을 위한 균일한 분산을 기반으로 하는 부하 분산기를 설계하고 개발하고i자 한다. 이를 통해 일정 기간의 부하 관련 정보를 관리자에게 제공하여 능동적인 게임 서버의 증설 등에 대응할 수 있다.

Keywords

References

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