지형에서의 음영공간을 통과하는 최적경로 생성

A generation of Optimal Path Passing through Shadow Volume in Terrain

  • 발행 : 2007.12.31

초록

전파가 미치지 않는 3차원 지형에서의 음영공간을 항공기가 안전하게 목적지까지 비행하는 최단 경로를 구하고자 하는 것이다. 여기서 비교적 넓은 음영공간을 다각형 형태의 볼록 다각형으로 분할하고, 분할된 볼록 다각형 내에서는 가중치 값에 따라 중간목적지까지의 경로를 찾고, 그 중간목적지를 시작점으로 하여 인접한 다각형에서 다시 목적지를 찾아가는 과정을 분할된 다각형 내에서 반복해서 최종 목적지까지의 최단 경로를 찾아가는 방법을 제안하였다. 구현은 3차원 실지형 상에서 전파가 미치지 않는 음영공간상에 Graph Growth 알고리즘의 임계값을 적용한 수정된 알고리즘을 이용하여 최단 경로를 탐색하였다. 실험에 의해 본 논문에서 제안한 방법이 효과적인 비행 궤적을 생성하였다.

I intend to seek the shortest path which an aircraft safely flies to its destination through the shadow volume of three dimensional terrain which propagation does not extend. Herein, I propose a method in which a relatively wide shadow volume is divided with a polygon type of block polygon, a path up to the intermediate destination is sought in the divided block polygons according to the weight, and then, the shortest path up to the final destination is sought by repeating courses for seeking a destination again from the adjacent polygon based on the starting point of the intermediate destination within the divided polygon. The shortest path was searched by using the revised algorithms which apply to a critical angle from graph growth algorithms on the shadow volume which propagation on the actual three dimensional terrain does not extend to. The experiment shows that a method proposed in this paper creates effective flying curves.

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