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An Improvement of Lossless Image Compression for Mobile Game

모바일 게임을 위한 개선된 무손실 이미지 압축

  • 김세웅 (서울산업대학교 컴퓨터공학과) ;
  • 조병호 (서울산업대학교 컴퓨터공학과)
  • Published : 2006.06.01

Abstract

In this paper, the method to make lossless image compression that holds considerable part of total volume of mobile game has been proposed. To increase the compression rate, we compress the image by Deflate algorithm defined in RFC 1951 after reorganize it at preprocessing stage before conducting actual compression. At the stage of preprocessing, we obtained the size of a dictionary based on the information of image which is the feature of Dictionary-Based Coding, and increased the better compression rate than compressing in a general manner using in a way of restructuring image by pixel packing method and DPCM prediction technique. It has shown that the method increased 9.7% of compression rate compare with existing mobile image format, after conducting the test of compression rate applying the suggested compression method into various mobile games.

본 논문에서는 모바일 게임의 전체 용량 중 상당 부분을 차지하는 이미지를 무손실로 압축하기 위한 방법을 제안하였다. 이미지의 압축률을 높이기 위해 실제로 압축을 수행하기 전에 전처리 과정에서 이미지를 재구성 한 후 RFC-1951에 정의된 Deflate 알고리즘으로 압축하였다. 전처리 과정에서는 이미지의 정보를 바탕으로 사전 기반 부호화의 특징인 사전의 크기를 얻고, 픽셀 패킹과 DPCM 예측 기법을 사용하여 이미지를 재구성하는 방법을 사용하여 일반적인 방법으로 압축할 때 보다 압축률을 향상시켰다. 제안된 압축 방법을 다양한 모바일 게임 이미지에 적용하여 압축률을 실험한 결과 기존 모바일 이미지 포맷에 비해 약 9.7%의 압축률이 향상됨을 보였다.

Keywords

References

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