Abstract
In RFID system, when multiple tags respond simultaneously, a collision can occur. A method that solves this collision is referred to as anti-collision algorithm. Among the existing anti-collision algorithms, SFSA, though simple, has a disadvantage that when the number of tags is variable, the system performance degrades because of the fixed frame size. This paper proposes a new anti-collision algorithm called DFSA which determines the optimal frame size using the number of collided slots at every frame. According to the simulation results, the tag identification time of the proposed algorithm is faster than that of SFSA.
RFID 시스템에서 태그들이 동시에 응답을 하면 충돌이 발생하며, 이를 해결하는 기술이 충돌방지 알고리즘이다. 기존의 충돌방지 알고리즘 중에서 SFSA (Static Framed Slot ALOHA) 알고리즘은 구현이 간단한 장점이 있지만, 프레임의 크기가 고정되어 있기 때문에 태그 수가 가변적인 경우에는 시스템 성능이 저하되는 단점이 있다. 따라서 본 논문에서는 충돌이 발생한 슬롯의 수를 이용하여 매 프레임마다 최적의 프레임 크기를 결정하는 DFSA (Dynamic FSA) 알고리즘을 제안한다. 성능 분석의 결과, DFSA 알고리즘은 기존의 SFSA알고리즘에 비하여 빠른 태그 식별이 가능함을 알 수 있었다.