Journal of Digital Contents Society (디지털콘텐츠학회 논문지)
- Volume 7 Issue 4
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- Pages.257-261
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- 2006
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- 1598-2009(pISSN)
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- 2287-738X(eISSN)
Implementation of Learning Puzzle Game by using Combination of Korean Alphabet
한글 자음과 모음결합을 이용한 학습용 퍼즐게임 구현
Abstract
In this paper, learning oriented puzzle game which based on combination of consonant and vowel of Korean alphabet is implemented. Firstly, consonants and vowels of Korean alphabet are classified separately, and then reconstructed a word in real time. Word combinator is utilized by API based edit window and, in order to effective retrieve, initial combined syllable consonant based method is involved. Implemented Korean puzzle game can be used for improving the words learning capability for children.
본 논문에서는 한글의 자음과 모음을 별도로 분류 한 후, 자음과 모음을 실시간으로 조합하여 단어를 만드는 퍼즐게임을 구현하였다. 단어 조합기는 API 에서 지원하는 에디터를 이용하여 구현하였고, 효율적인 조합단어의 검색을 위하여 초기 합성소 자음기반 방식을 이용하였다. 구현된 한글 조합 퍼즐게임은 아동들의 단어 학습 능력의 향상과 한글과 친해질 수 있는 기대 효과를 갖는다.