A Real Time Network Game System Based on Retransmission Mechanism of Game Command History on Wire/Wireless Environments

유.무선 환경에서의 게임명령 히스토리 재전송 기법 기반 실시간 네트워크 게임 시스템

  • 김성후 (경남대학교 컴퓨터공학부 BK21) ;
  • 권영도 (경남대학교 컴퓨터공학부) ;
  • 박규석 (경남대학교 컴퓨터공학부)
  • Published : 2006.12.30

Abstract

In this paper, we suggest a network game system that can support video game based on multi-platform for multi-user video game, Latency occurring from the load fluctuation in realtime network game is overcomed by using an initial delay buffering scheme on client, when a real-fire game is played, and shows that stable play for a game is achieved as the result of the scheme. Also, We suggest a retransmission algorithm based on the history of game commands, and this Algorithm supplement shortcomings for packet loss and pocket error on UDP communication.

본 논문에서는, 다중 플랫폼 기반 비디오 게임을 지원하기 위한 네트워크 게임 시스템을 제안하였다. 제안 시스템은 다수 사용자 게임으로 진행할 수 있도록 설계 하였으며, 실시간 네트워크 게임 진행시 발생되는 네트워크의 부하변동과 지연을 극복할 수 있도록 클라이언트의 초기지연 버퍼링 기법을 이용하여 안정적인 게임진행이 유지되도록 하였다. 또한, 게임 명령의 히스토리 기반 재전송 기법으로 UDP 통신 수단의 패킷 손실 또는 패킷 에러에 대한 단점을 보완하였다.

Keywords