Analysis of Performance Improvement of Returned Goods through the Partnership System

파트너십 시스템을 통한 반품물류관리 개선효과 분석

  • Published : 2006.12.30

Abstract

This case study for a homeshopping company shows that the management of returned apparels by the partnership system increases the velocity of the returned goods, which not only minimizes the products' value loss but also improves the company's management performance. By incorporating the partnership system, following significant performance improvements have been identified: First, decrease in transaction cost and time between the homeshopping company and the partnering companies. Second, concentration of production line, accurate schedule management of receipt/delivery as well as collection of goods. Third, improvement of efficiency in procedures of returned goods and quality improvement of product provided by the partner.

정보공유와 신뢰, 피드백을 바탕으로 한 파트너십 시스템은 각 협력사간 반품물류관리에 있어 보다 효율적인 성과를 얻을 수 있게 한다. 이 사례연구는 홈쇼핑업체와 각 협력사간 웹 기반의 파트너십 시스템을 통한 반품물류관리 개선 성과를 보여주고 있다. 첫째, 협력사간 거래비용과 작업시간을 감소시키고 있으며, 둘째, 생산라인의 집중화 및 계획 관리가 가능토록 하였다. 마지막으로 신속하고 정확한 반품관련 업무처리가 가능해지고 피드백을 통해 제품의 품질 향상을 도모할 수 있음을 보여주고 있다.

Keywords