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The Effect of Cross Beam on the strength and Stiffness of the Frame in Shuttle Car for LMTT

LMTT용 셔틀 카의 프레임 강도 및 강성에 미치는 크로스 빔의 영향

  • Lim J. H. (Graduate school of Donga University) ;
  • Han G. J. (Division of mechanical engineering, Donga University) ;
  • Lee K. S. (Division of Electrical, Electronics and Computer engineering, Donga University) ;
  • Han D. S. (Graduate school of Donga University) ;
  • Shim J. J. (Graduate school of Donga University) ;
  • Lee S. W. (Graduate school of Donga University) ;
  • Jeon Y. H. (Korea Container Terminal Authority)
  • 임종현 (동아대학교 기계공학과 대학원) ;
  • 한근조 (동아대학교 기계공학과) ;
  • 이권순 (동아대학교 전기전자컴퓨터공학부) ;
  • 한동섭 (동아대학교 기계공학과 대학원) ;
  • 심재준 (동아대학교 기계공학과 대학원) ;
  • 이성욱 (동아대학교 기계공학과 대학원) ;
  • 전영환 (한국컨테이너부두공단)
  • Published : 2005.02.01

Abstract

According as the quantity of goods transported by ship is increasing, a port environment is rapidly changing To meet this situation successfully, the development of the next generation port loading and unloading system(LMTT) is studied A Frame of shuttle car for LMTT(Linear Motor-based Transfer Technology) consists of three parts which are outer beam, inner beam and cross beam In this study, we carried out the finite element analysis for the effect of cross beam on the strength and stiffness of the frame according to the number of cross beam, loading position of container, the distance ratio of inner beam from center. The result is as follow ; When the load is applied on outer beam and inner beam concurrently and the number of cross beam is 5, that is the optimum condition in frame design.

컨테이너 무역 규모가 매년 증가함에 따라 항만 환경이 급격히 변화하고 있다. 이러한 항만의 변화에 성공적으로 대처하기 위해 차세대 항만하역시스템인 LMTT(Linear Motor-based Transfer Technology)의 연구가 진행되고 있다. LMTT용 셔틀 카의 프레임부는 내부 빔, 내부 빔, 크로스 빔으로 구성되어 있으며, 본 연구에서는 프레임을 설계하기 위하여 크로스 빔의 개수, 하중 재하 위치 및 내부 빔의 위치에 따른 외부 빔과의 거리비 등이 프레임의 강도 및 강성에 미치는 영향을 유한요소 해석을 통하여 하중이 외부 빔과 내부 빔에 동시에 작용하고 크로스 빔이 5개일 때가 최적의 조건이라는 결론을 얻을 수 있었다.

Keywords

References

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