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A Study on SafeNavigation Management of an Aqua-bus In the Channel between Wolmi-do and Yungjong-do

월미도와 영종도 수로간 아쿠아버스 통항안전관리에 관한 연구

  • 김세원 (한국해양대학교 항해시스템공학부) ;
  • 이은방 (한국해양대학교 해양경찰학과) ;
  • 이윤석 (한국해양대학교 운항훈련원)
  • Published : 2005.04.01

Abstract

In order to reduce the management risks of and secure traffic safety of Aqua-bus which will be operated at the channel of Wolmi do and Yungjong-do for the first time in Korea, we investigate maritime traffic and natural environment around the channel, and analyze the factors of risk involved in her operation. We also propose the countermeasure to secure the safety of navigation in her service including precautionary area, exclusive terminal, operation management, and etc.

국내 최초로 운항예정인 수륙양용 아쿠아버스의 운항 리스크를 낮추고 안전을 확보하기 위하여 운항예정 해역인 월미도와 영종도간 수로에 대한 자연적환경과 해상교통량을 조사하고, 그들의 위험요소를 분석하였다. 그리고 아쿠아버스의 통항 안전 확보를 위하여 경계수역 지성, 잔용선착장 설치, 운항관리 방안 등을 제안하였다.

Keywords

References

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