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A Study on Customer's Satisfaction and Economic Valuation Model of Information Analysis Report

정보분석 보고서의 이용자 만족도 및 경제적 가치평가 측정에 관한 연구

  • 정용일 (한국과학기술정보연구원 혁신인프라연구실) ;
  • 문영호 (한국과학기술정보연구원 혁신전략정보부) ;
  • 배상진 (한국과학기술정보연구원 혁신인프라연구실) ;
  • 김윤종 (용인대학교 통계학과)
  • Published : 2005.09.30

Abstract

This study is to provide the customer's satisfaction and the economic evaluation model for the KISTI S&T Informaion Analysis Report with the results of the survey. Recently the important issue for the informaion analysis service is make policies that reflect the proper demand and satisfaction of customers. In this paper, we explain how the evaluate of information analysis service in the customer's satisfaction and the economic valuation model can be estimated using survey. In such a setting, the customer's satisfaction and the economic evaluation model are important methods for the reflection of monitored information in national scientific and technological policies.

과학기술산업 정보분석 성과물에 대한 체계적인 서비스와 효율적인 활용을 위해서는 이용자 중심의 서비스 체제가 확립되어야 한다. 과학기술산업 정보분석 보고서에 대한 만족도 조사는 이용자의 만족도 제고뿐만 아니라 이용자의 의견을 수렴할 수 있다. 본 연구는 새로운 이용자 만족도지수 및 서비스 효과 측정 모형을 적용하여 과학기술산업 정보분석 보고서의 이용자 만족도 및 경제적 가치평가를 측정하였다. 과학지식 정보분석 서비스를 위하여 개발된 모형과 측정결과는 한국과학기술정보연구원(KISTI)의 정보분석 서비스 이용자 만족도 및 경제적 가치평가를 위한 자료로서 적용되었다.

Keywords

References

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