References
- 강인애. 1998. '왜 구성주의인가? -정보화시대와 학습자 중심의 교육환경-'. 서울: 문음사.
- 강인애. 1995. 인지적 구성주의와 사회적 구성주의에 대한 고찰. '교육공학연구', 11(2)
- 고영만. 2005. '정보문해론'. 서울: 한국도서관협회
- '교육기본법'
- 교육인적자원부. 2003. '초.중등학교 및 대학 도서관발전 종합계획'
- 김광조 외9인. 1997. '정보교육'. 서울: 박영률 출판사
- 송기호. 2005. '학교도서관 운영의 실제'. 서울: 한국도서관협회
- 송기호. 2003. '학교도서관 이용교육의 이해와 실천'. 서울: 한국도서관협회
- 송혜덕. 1998. 구성주의적 학습환경설계 모델들의 특성과 차이점 비교분석연구. '교육공학연구', 36(1)
- 오만록. 1999. '구성주의에 근거한 문제중심학습(PBL)이 학업성취와 정의적 특성에 미치는 효과'. 고려대학교 박사학위논문
- 이홍우. 2000. '교육의 개념'. 서울: 문음사
- 이화여자대학교 교육공학과. 2002. '21세기 교육방법 및 교육공학'. 서울: 교육과학사
- 전성연 편. 2001. '교수-학습의 이론적 탐색'. 서울: 원미사
- 정찬기오 외2인. 1996. '교육방법 및 교육공학'. 서울: 양서원
- 한국도서관협회. 2003. '한국도서관기준'
- AASL & AECT, 1998. Information Power : Building Partnerships for Learning. Chicago: ALA
- Brown, J. S., Collins, A., & Duguid, P. 1989. 'Situated cognition and the culture of learning.' Educational Researcher, 18(1)
- Duffy, T. M. & Cunningham, D, J. 1996. Constructivism: Implication for the design and delivery of instruction, In D. H. Jonassen ed. Handbook of research for educational communications and technology. New York: Macmillan
- Duffy, T. M. & Jonassen, D. H. 1991. 'Constructivism: New implications for in structional technology.' Educational Technology, 31(5)
- Jonassen, D. H. ed. 1996. Handbook of research for educational communications and technology. New York: Macmillan
- Lebow, D. 1993. 'Constructivist values for instructional systems design: five principles toward a new mindset.' Educational Technology Research and Development, 41(3): 4-16 https://doi.org/10.1007/BF02297354
- Merrill, M. D. 1991. 'Constructivism and instructional design.' Educational Technology, 31(5): 45-52
- Piaget, J. 1970. The development of thought: Equilibration of cognitive structure. New York: Viking Press
- Savery, J. & Duffy, T. M. 1995. 'Problem based learning: An instructional model and its constructivist framework.' Educational Technology, 35: 31-38
- Skinner, B. F. 1974. About Behaviorism. New York: Knopf
- Von Glaserfeld, E. 1989. 'Cognition, construction of knowledge and teaching.' Synthesis, 80: 121-140 https://doi.org/10.1007/BF00869951
- Vygotsky, L. S. 1978. Mind in society: The development of higher psychological process. Harvard University Press
-
-