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Optimum Design of BLDC Motor Magnet Using Genetic Algorithm and Response Surface Method

유전알고리즘과 반응표면법을 이용한 BLDC 전동기용 영구자석 최적설계

  • 김창업 (호서대학교 전기정보통신공학부) ;
  • 전문호 (호서대학교 전기정보통신공학부)
  • Published : 2004.11.01

Abstract

In this paper, an optimum design method is presented for BLDC moor magnet using genetic algorithm(GA) and response surface method(RSM). The cogging torque is calculated by finite element method for the designs obtained by GA and RSM. The results are compared and discussed for the simulation time and the cogging torque.

본 논문에서는 유전알고리즘, 반응표면법을 이용하여 BLDC 전동기의 코깅 토크를 최소화 하기 위한 최적화 설계 방법을 제안하였다. 유전알고리즘, 반응표면법을 이용하여 BLDC 전동기의 설계변수를 추론하고 유한요소법으로 코깅 토크를 구하였다. 유전알고리즘, 반응표면법을 유한요소법과 결합하여 사용함으로써 BLDC 전동기의 코깅 토크를 최소로 하는 영구자석의 형상을 보다 빠르고 정확하게 구할 수 있었다.

Keywords

References

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