Abstract
The previous disk scheduling schemes for best-effort applications do not guarantee the real-time requirement of multimedia objects and the real-time disk scheduling schemes do not satisfy throughput of multimedia server. So, this paper propose a two-step disk scheduling scheme to satisfy the requirement of best-effort as well as soft real-time applications. This scheme is based on the round robin algorithm that imposes different weights on the best-effort task and the real-time one. The experiment results on the Linux kernel have shown that both best-effort tasks and real-time tasks could get fair service.
기존의 Best-effort 응용을 위한 디스크 스케줄링 기법들은 멀티미디어 객체의 실시간성을 만족하지 못하며, 실시간 응용을 위한 디스크 스케줄링 기법들은 시스템의 처리율을 만족시키지 못한다. 따라서, 본 논문에서는 범용 운영체제에서 멀티미디어 객체의 주기적인 연성 실시간 요구와 비 실시간 서비스를 동시에 만족시키는 2 단계 디스크 스케줄링 기법을 제안한다. 제안하는 기법은 실시간 요구와 비 실시간 요구에 적절한 가중치를 부여하는 라운드로빈 기법에 기초하고 있다. 리눅스 커널에서의 실험 결과 실시간 태스크와 비 실시간 태스크 사이의 공정성이 보장됨을 확인하였다.