Retail Changes in the Optical Sector : Empirical evidence from Italian Retailers

광학분야에서 소매 판매의 변화 ; 이태리 소매의 경험적 증거

  • Received : 2003.08.25
  • Published : 2003.11.01

Abstract

The transformation of the Italian retailing has permitted, in the last ten years, a quick modification of the strategic groups' weight at a distributive level. Such change regards the redesign of the competitive assets that sees as protagonist both the main foreign big multiple chains and the Italian retailing, characterized by small dependent enterprises. The analysis is focused on the solutions that independent retailers are adopting in order to strengthen their competitive ability in relation to the aforementioned prospective entrance of foreign distributors in the domestic market. In particular, the most commonly adopted strategic alternative are analysed, in an attempt to characterize the development models that can emerge. The paper presents a case of possible successful solution adopted by some independent retailers for a competitiveness recovery without sacrificing the enterprise's property and autonomy.

이태리 소매의 변형이 지난 10년 동안 분배의 수준에서 전략적인 구룹의 무게 중심의 빠른 변화가 허용되어져 왔다. 경쟁의 재 디자인에서 그 같은 변화의 관계들은 주요한 외국의 큰 다국적 채인과 작은 독자적인 기업에 의해 특정이된 이태리 소매 전체에 주체자로서 볼 수 있는 가치인 것이다. 분석은 독자적인 소매상들이 국내 시장에서 외국 도매업자들의 전술적인 관점에서 들어오는 것에 대한 관계로서 그들의 경쟁력을 강화하기 위해서 채택된 것이다. 특히 대부분 공통적으로 채택된 전략의 선택은 발생될 수 있는 개발된 모델들의 특성을 시도하는데 분석되어져 있다. 본 연구는 기업의 재산과 독립성에 희생이 없이 경쟁의 회복을 위한 일부 독자적인 소매들에 의해서 채택된 성공할 해결의 가능성을 가지는 실예를 기술하고 있다.

Keywords