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A Study on Evaluation and Improving Reliability of Domestic e-Commerce Statistics

국내 전자상거래 통계정보의 평가와 신뢰성 증진방안에 대한 연구

  • 홍기학 (동신대학교 컴퓨터학과) ;
  • 이기성 (우석대학교 전산정보학부) ;
  • 손창균 (동신대학교 교양 교직학부)
  • Published : 2003.09.01

Abstract

We analyze the factors leading to discrepancy in estimators and predictors of e-commerce size each survey institution, and then we make a evaluation criterion to obtain objective and standard results in e-commerce surveys. We would like to guarantee reliability for e-commerce statistics published by the survey institutes and the public ones by adapting the criterion which suggested.

본 연구에서는 국내 전자상거래 시장규모의 추정치와 예측치가 각 조사기관별로 차이가 나는 주요 요인을 분석하고, 이를 객관화, 표준화하여 전자상거래 시장규모 추정치에 대해 보다 신뢰성있는 평가기준을 마련하였다. 또한 이러한 평가기준을 적용하여 조사기관이나 연구 단체에서 발표하는 전자상거래 통계의 신뢰성을 보장하도록 하였다.

Keywords

References

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