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A Design of PID Controller using Quantitative Feedback Theory and Turbine Speed Control

정량적 궤환이론을 이용한 PID 제어기 설계 및 터빈 속도제어

  • 김주식 (충북대학교 전기전자및컴퓨터공학부)
  • Published : 2002.07.01

Abstract

QFT is a very practical design technique that emphasizes the use of feedback for achieving the desired system performances in despite of plant uncertainties and disturbances. The loop shaping procedure of QFT is employed to design the robust controller, until the desired bounds are satisfied. This paper presents an optimization algorithm for designing PID controller using the loop shaping of QFT. The proposed method identifies the parameter vector of PID controller from a linear system that develops from rearranging the two dimensional system matrices and output vectors obtained from the QFT bounds. The feasibilities of the suggested algorithm are illustrated with a turbine speed control problem.

정량적 궤환이론(Quantitative Feedback Theory : QFT)은 플랜트 불확실성과 외란에도 불구하고 요구된 시스템의 제어성능을 성취하기 위해서 궤환의 사용을 강조하는 매우 실제적인 설계기법이다. 이 QFT의 루프형성과정은 요구된 경계조건이 만족될 때까지 강인한 제어기를 설계하는 것을 허용한다. 본 논문에서는 QFT의 루프형성을 이용한 PID 제어기의 최적 설계방법을 제안한다. 제안된 방법은 QFT 경계조건에 의해 얻어진 2차원의 시스템 행렬과 출력 벡터를 재배열하는 것으로부터 전개된 선형 연립방정식으로부터 PID 제어기의 파라미터 벡터를 식별하는 방식이다. 제안된 방법의 유용성은 터빈의 속도제어 문제에 의해 검증하였다.

Keywords

References

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