Journal of the Korea Society of Computer and Information (한국컴퓨터정보학회논문지)
- Volume 6 Issue 1
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- Pages.90-94
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- 2001
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- 1598-849X(pISSN)
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- 2383-9945(eISSN)
Marketing Strategy for the Digital Age
디지털시대의 마케팅 전략
Abstract
A new word, “Prosumer”, refers to a person who develops and produces goods which they would like to purchase online in real time. Consumers do not simply rely on choosing the good provided by manufactures any more. They are involved in the process of manufacturing good and the creation of organized purchase groups. They aim to purchase the best quality good at the lowest price through reverse auction under the warranty system. If the consumer's way of thinking is controlled by company owners and corporate CEO's profit-centered policy making, the companies will fail to keep pace with the current stream of the digital marketing age, and be destined for failure. I will discuss the changing marketing environment, new marketing strategy, and marketing realization on the internet in this thesis.
소비자가 자신이 구입할 상품은 개발, 생산 단계에서부터 On Line을 통해 실시간으로 개입한다는 의미를 지닌 Prosumer가 이미 등장했다 소비자가 이젠 더 이상 제조 기업이 공급한 상품을 단순히 선택하는 입장에 서 있지 않는다. 그들은 이미 생산 과정에 개입을 시작했고 구매 조합을 형성했고 역 경매를 통해 세계에서 제일 좋고 제일 값 산 상품을 완벽한 보증제도 아래서 구입하려 든다. 디지털 마케팅에서 일어나는 소비자의 의식 구조가 결국 오너나 몇몇 CEO의 독선적 의사 결정방식 하에서는 기업은 올바른 디지털 마케팅 시대의 흐름을 따라가지 못하게 되어 결국 기업은 망하게 될 것이다. 본 논문에서는 디지털 시대의 마케팅 환경 변화와 그에 따른 새로운 마케팅 전략과 인터넷 마케팅의 구현에 대해 제시하고자 한다
Keywords