퍼지수행평가방법과 수학교육

Fuzzy performance assessment method and mathematical educations

  • 장이채 (건국대학교 자연과학대학 전산수학과) ;
  • 김태균 (공주대학교 사범대학 과학교육연구소)
  • 발행 : 2001.12.01

초록

In this paper, we consider performance assessment methods of mathematics and investigate some difficulties which teachers have been grading of performance assessment of mathematics. And also, using fuzzy theory, we define fuzzy grade sheets for performance assessment of mathematics and discuss some usefulness and simple examples of this new definition.

키워드

참고문헌

  1. 수행평가의 이해-교육홍보자료 교육부
  2. 2002학년도 대학입학제도 개선안 교육부
  3. 수학과 교육과정 교육부
  4. 한국퍼지 및 지능시스템학회, 1996년도 추계학술대회 논문집 퍼지로직에 기반한 언어 변수의 지식 표현에 관한 연구 김형수(외 3명)
  5. 중학교 각 교과별 수행평가의 이론과 실제 백순근
  6. 교육부 주관 교과교육연구물 다양한 수행평가 문항개발 및 적용을 통한 교수-학습방법 개선에 관한 연구-고등학교 공통수학- 이승우(외)
  7. 퍼지이론 및 응용Ⅰ,Ⅱ 이광형(외 1명)
  8. 자연과학연구소, 논문집 v.6 퍼지수학과 그 응용에 관한 고찰 장이채
  9. 퍼지과학의 세계 장이채
  10. Fuzzy Sets and Systems v.74 An application of fuzzy sets in students' evaluation R. Biswas
  11. Fuzzy measures Theory Z. Wang;G. J. Klir
  12. Information and Control v.8 Fuzzy sets L. A. Zadeh