수학창조의 주체전환에 대한 고찰

  • 발행 : 2000.06.01

초록

This paper analyzes the philosophy of mathematics as the ancient Egypt. This article provides an overview of computer programing capacities by Mathematica. To give an idea of mathematical graphic's capacities, practical example will be computed.

키워드

참고문헌

  1. 한국수학사학회지 v.12 no.2 수학적 연구기법의 변천과정에 관한 고찰 강윤수
  2. Mathematica Seminar Mathematica Programing을 이용한 그래픽 구현 김영익
  3. Mathematica Seminar 수학에서의 Mathematica의 활용 김향숙
  4. 대한수학교육학회 수학교육학연구 v.9 no.1 컴퓨터를 활용한 수학 학습에서의 사회적 측면 류희찬
  5. 대한수학교육학회 논문집 v.8 no.1 수행 평가 과제 제작의 모형 및 준거에 관한 연구 유현주
  6. 한국수학사학회지 v.12 no.2 고대 이집트 산술의 수학교육적 의의 정동권
  7. 그래픽 이론 한재영
  8. 한국수학사학회지 v.12 no.2 무한의 현대사 현우식
  9. Differential Equation with Mathematica Abell, Marta L.;James P. Braseton
  10. Mathemetica Graphics Wickham, James Thom
  11. The Mathematica(3rd, ed.) Wolfram;Stwphan