Weight Reduction in automobile Design Through Axiomatic Approach -Developed of Integrated Air Fuel Module(I)-

공리적 접근을 이용한 자동차 경량화 설계 - 통합 흡기시스템의 개발(I)

  • 문용락 (연세대학교 기계공학과대학원) ;
  • 차성운 (연세대학교 기전공학부) ;
  • 윤풍영 (연세대학교 기계공학부)
  • Published : 1999.08.01

Abstract

Today, one of the most important objective in automobile development is to reduce the weight of automobile . The eventual depletion of petroleum and environmental regulations brought considerable emphasis to this area on increasing fuel efficiency. Conventional intake air-fuel system is very heavy because it is composed of numerous parts. The bulky size caused increase in the amount of metal being used to build automobile chassis and this became a serious weight problem. The size also caused difficulties in optimization of fuel supply system which in turn decreased engine efficiency. Currently , there are efforts to integrate several intake system modules into one. The purpose of this paper is to evaluate the directions of such development.

Keywords

References

  1. Automotive Technology J. Erjacec;R. Scharff
  2. The Principles of Design Nam P. Suh
  3. Automotive Engineering v.9 E-Steer TM System Redefines Steering Technology A.A. Badawy;F. Bolorchi;S.K. Gaut
  4. KATECH 부품기술세미나 연비 및 배기가스 저감 기술, 자동차용 엔진의 배기 및 연비저감기술 박병완
  5. 최신 자동차 공학 장병주
  6. 기아자동차 기보 Hybrid method에 의한 흡기계의 소음 해석 정해일;권오상
  7. 한국 자동차 공학회 논문 v.5 no.6 흡기다기관 형상 변화가 LPG엔진의 토크특성에 끼치는 영향에 대한 실험적 연구 이지근
  8. 한국 자동차 공학회 구조강도, 재료부문 초록집 에어 인터이크 매니폴드용 플라스틱 재료 개발 J. H. Pyun